z cyklu: oczy dziewczyny spotykają oczy chłopaka, oczy chłopaka spotykają oczy dziewczyny.. czterdziesty raz to samo i czterdziesty raz tak samo dobrze, aki niezmiennie w doskonałej formie.
demonstracyjnie odwracający wzrok od przemocowości obu światów:
świata rzeczywistego
(radiowe sprawozdania z ataków na ukrainę zostaną wyłączone z rozpaczy, gazeta z artykułem o seryjnym mordercy kobiet zostanie odrzucona z niesmakiem)
i świata przedstawionego
(aki nie pokaże pacyfikowania wyrywającego się policjantom dilera dragera, aki nie pokaże czołowego zderzenia głównego bohatera z rozpędzonym pociągiem).
(za to bardzo chętnie pokaże "dziennik wiejskiego proboszcza" kontra "amatorski gang" w wykonaniu dżarmuszowskim)
miast rzeczywistego - skupimy się na bajce o ludziach, prostych odruchach serca.
miast przedstawionego - poszukamy człowieka w człowieku, życzliwości gestu i czułości spojrzenia.
kobiety - to istoty doskonałe, doskonale zniebieszczone, które tylko czekają.
mężczyźni - niekoniecznie.. ci muszą się zmienić zanim zapukają; koniecznie umyć się, ogolić i zaprzestać odrealniania (one way ticket to buenos aires, one way ticket to california).
zanurzony w depresyjnym świecie - jeden z najbardziej antydepresyjnych filmów świata.
jedna z najzabawniejszych komedii romantycznych - od czasu Świateł Wielkiego Miasta chaplina.
i jeden z najpiękniejszych melodramatów filmowych - z tych niewyreżyserowanych przez douglasa sirka.
serduszkowy klejnocik rozmiękczacz perełka od mojego ukochanego finlandczyka.